Nieuwe Aansluitovereenkomst met VECOZO

Geplaats op: 23 mei 2019

Sinds medio januari nodigt VECOZO bij haar aangesloten zorgaanbieders uit voor een nieuwe aansluitovereenkomst. Bent u als zorgaanbieder aangesloten bij VECOZO? Dan ontvangt u vanzelf een uitnodiging per e-mail om de digitale aanmeldstraat te doorlopen om zo uw aansluitovereenkomst met VECOZO te vernieuwen. In dit proces identificeren zij ook de tekenbevoegde en hoofdcontactpersoon.

Waarom een nieuwe aansluitovereenkomst?

Alle 50.000 bij VECOZO aangesloten zorgaanbieders komen aan de beurt. Dit is nodig omdat ze in de loop der jaren flink zijn gegroeid en wet- en regelgeving is veranderd. Daarnaast zijn zorgaanbieders met een nieuwe aansluitovereenkomst niet alleen verzekerd van het gebruik van VECOZO’s huidige diensten, maar ook van gewijzigde of nieuwe diensten. Denk aan de Wlz-raadpleegfunctie die ze momenteel ontwikkelen. De bijzondere voorwaarden van de nieuwe aansluitovereenkomst zijn nodig om gebruik te kunnen maken van nieuwe of gewijzigde diensten.

Binnen twintig minuten

Na het doorlopen van de digitale aanmeldstraat, moeten de tekenbevoegde van hoofdcontactpersoon van de zorgonderneming worden geïdentificeerd. Dat kan op twee manieren en de keuze is aan de zorgaanbieder. Zo kan de zorgaanbieder kiezen voor persoonlijke identificatie. In dat geval gaat VECOZO’s partner AMP groep op afspraak langs bij de zorgaanbieder. De andere mogelijkheid is digitale identificatie via iDIN. Dit is een door Nederlandse banken aangeboden dienst waarmee iemand zich door middel van het veilige inlogmiddel van de eigen bank identificeert. Met deze laatste optie is het mogelijk om binnen twintig minuten te komen tot een nieuwe aansluitovereenkomst met VECOZO, inclusief identificatie. Mits de informatie van de zorgonderneming bij de Kamer van Koophandel en Vektis, klopt.

Hebt u nog vragen?

U vindt meer informatie op de website van VECOZO. Natuurlijk kunt u ook contact opnemen met VECOZO.