Corona booster vaccinatie update

Zorgmedewerkers

Geplaatst op: 23 december 2021

Boostervaccinatie update – 23 december 2021

boostervaccinatie-updateIn het kort

  • Zorgmedewerkers worden met voorrang op leeftijd cohort opgeroepen vanuit de wachtrij (wacht dus niet op uw uitnodiging per geboortejaar)
  • Dagelijks worden zorgmedewerkers vanuit de wachtrij opgeroepen een afspraak te maken voor de boostervaccinatie
  • Zorgmedewerkers in de wachtrij hebben een e-mailbericht ontvangen met informatie over de doorlooptijd
  • De komende dagen zal de versnelling bij de GGD er voor zorgen dat ook meer zorgmedewerkers opgeroepen worden om een afspraak te maken
  • Zorgmedewerkers worden verwezen naar het online afsprakenportaal van de GGD voor het maken van de afspraak
  • De planning is dat alle 18+ zorgmedewerkers vanuit de wachtrij vóór 1 januari opgeroepen worden

Uitnodigingen

Dagelijks worden er zorgmedewerkers met voorrang uit de wachtrij per sms/e-mail uitgenodigd om een afspraak te maken bij de GGD via het online portaal. Op dit moment hebben iets meer dan 60.000 zorgmedewerkers een uitnodiging ontvangen om een afspraak te maken bij de GGD. Elke dag worden er nieuwe tijdsloten opengezet bij de GGD vanwege de capaciteitsopschaling. Op basis van deze opschaling wordt bepaald hoeveel zorgmedewerkers een sms kunnen ontvangen. Zo wordt voorkomen dat mensen in het online afsprakenportaal afspraken krijgen aangeboden die te ver weg in tijd staan. De komende dagen zal de capaciteit naar verwachting flink toenemen en een grotere groep zorgmedewerkers vanuit de wachtrij een oproep krijgen om een afspraak te maken. De planning is dat alle zorgmedewerkers die 18 jaar of ouder zijn vóór 1 januari 2022 de oproep hebben ontvangen om een afspraak te maken. Iedere zorgmedewerker wordt daarmee eerder opgeroepen dan via reguliere oproepen op geboortejaar.

Wachtrijfunctionaliteit

Tussen de aanmelding voor de wachtrij en de sms/e-mail met uitnodiging om een afspraak te maken bij de GGD zit uiterlijk twee weken. Gisteravond is een e-mailbericht verstuurd naar alle zorgmedewerkers in de wachtrij. Hiermee wordt de onrust onder zorgmedewerkers met vragen over de wachttijd weg genomen. Zorgmedewerkers die zich nu aanmelden voor de wachtrij krijgen direct een bevestigingsmail, waarin de termijn wordt aangegeven waar binnen zij een uitnodiging kunnen verwachten. Bij paragraaf 5 in de ‘Werkinstructie COVID-19 boostervaccinatie overige zorgmedewerkers’ staat een instructie ‘maken van een afspraak in 5 stappen’ voor zorgmedewerkers.

Werkinstructie covid19 boostervaccinatie overige zorgmedewerkers

Afspraak maken via het online portaal

Vanwege de grote versnelling die op dit moment plaatsvindt, om alle volwassenen in Nederland zo spoedig mogelijk te vaccineren met een interval van drie maanden, is de druk op het callcenter bij de GGD groot. Daarom wordt er zoveel als mogelijk verwezen naar het online portaal voor het maken van een afspraak. Op dit moment bellen veel zorgmedewerkers naar het callcenter voor het maken van een afspraak. Het is niet mogelijk om op basis van beroep via het callcenter een afspraak te maken voor de boostervaccinatie. De GGD heeft geen toegang tot de wachtrijfunctionaliteit en kan niet bekijken of deze mensen met voorrang in aanmerking komen op basis van hun beroep. Het is dus van belang dat zorgmedewerkers die zichzelf hebben aangemeld voor de wachtrij, de sms/e-mail afwachten waarin zij een uitnodiging ontvangen om via het online portaal een afspraak te maken. 

Overzicht veel gestelde vragen en oplossingen

Aanmelden boostervaccinatie zorgmedewerkers (6)

Binnen 5 werkdagen ontvangt u een e-mailbericht. Vanwege de vele aanmeldingen kan de doorlooptijd iets langer zijn. Op maandag 13 december hebben we alle zorgorganisaties die zich op 3 en 6 december hebben aangemeld een mailing ontvangen

Wij adviseren u om uw spambox en eventueel ook andere mailboxen die u heeft te controleren. Mocht u uiteindelijk nog steeds geen codes hebben ontvangen, neemt u dan contact op met support@wachtrijbooster.nl. Zij kunnen u helpen om eventuele problemen op te lossen.

U kunt een e-mailbericht sturen naar support@wachtrijbooster.nl, het document wordt vervolgens naar u gemaild.

Via het aanmeldportaal kunnen er nieuwe codes worden aangevraagd. Het is belangrijk dat u daarvoor de link gebruikt die per e-mail aan u is toegestuurd.

Bij de controle op de unieke code kan er iets mis gaan. Het advies is om na 1 minuut nogmaals proberen aan te melden met de unieke code. Lukt het dan nog niet, neem dan contact op met support@boosterwachtrij.nl, zij helpen u snel verder.

Er is een stappenplan gemaakt om via mail-merge een koppeling te maken tussen uw bestand en de standaard uitnodigingsbrief. De instructie vindt u hier.

Meer antwoorden op veel gestelde vragen vindt u op de site van RIVM

Lees onze Corona FAQ voor meer corona gerelateerde onderwerpen

Bron: RIVM

Hoe nuttig was dit bericht?

Gemiddelde resultaat / 5. Aantal stemmen:

Nog geen stemmen.

Jammer om te horen dat je het bericht niet nuttig vond.

Vertel ons wat we kunnen verbeteren.