Kwaliteitsconcept voor kleinschalig wonen

Geplaatst op: 27 november 2017

In Nederland zie je steeds meer initiatieven op het gebied van kleinschalige woonzorg. Maar systemen, regels en wetten richten zich vaak op grote zorgorganisaties. Hoe maken kleinschalige initiatieven de kwaliteit die zij leveren zichtbaar en aantoonbaar? Zes kleinschalige woonzorginitiatieven ontwikkelden met behulp van Waardigheid en trots een eigen kwaliteitsconcept: Kwaliteit@. 

Dit concept Kwaliteit@ stoelt op 10 klantbeloftes die aangeven wat bewoners en bezoekers kunnen en mogen verwachten. Iedereen binnen de organisatie is betrokken bij het waarmaken van de 10 klantbeloften en daarmee bij het welzijn van de bewoners.

Er zijn vijf bouwstenen ontwikkeld om de klantbeloftes te ondersteunen: informeren, conformeren, signaleren, leren, en waarderen. Deze helpen organisaties de klantbeloftes een vanzelfsprekend onderdeel van de dagelijkse praktijk te maken.

Bent u kleinschalige aanbieder en wilt u aansluiten bij dit kwaliteitsconcept of de voortgang volgen? Meld u dan aan als deelnemer of belangstellende op Welzijnindezorg.nl. Hier vindt u een beschrijving van de 10 klantbeloftes en de 5 bouwstenen. Ook leest u hier aan welke voorwaarden een deelnemer moet voldoen.

Voor meer informatie:

www.waardigheidentrots.nl

www.welzijnindezorg.nl

Hoe nuttig was dit bericht?

Gemiddelde resultaat / 5. Aantal stemmen:

Nog geen stemmen.

Jammer om te horen dat je het bericht niet nuttig vond.

Vertel ons wat we kunnen verbeteren.